Főoldal  |    Letöltések
RSS
hirdetes






Átalakítja a klasszikus munkaerő toborzást a közösségi média
2016-11-03, 09.58:00

NyomtatásNyomtatás | PDF PDF

Innovatív megoldások válthatják a hagyományos eszközöket a munkaerő toborzásban, különösképp az Y, és a jövőben a Z generációs munkavállalók felkutatásában, mivel alkalmazkodni kell e korosztályok médiafogyasztási, tájékozódási szokásaihoz.



Átalakítja a klasszikus munkaerő toborzást a közösségi média

Innovatív megoldások válthatják a hagyományos eszközöket a munkaerő toborzásban, különösképp az Y, és a jövőben a Z generációs munkavállalók felkutatásában, mivel alkalmazkodni kell e korosztályok médiafogyasztási, tájékozódási szokásaihoz.

Lajkó Erika, a Bunge Zrt. HR vezetője arról számolt be előadásában a budapesti Akváriumban rendezett HR Festen október végén, hogy a toborzás során az egyik legnagyobb kihívást az Y generációs (1980-1999 között született emberek) munkaerő elérése jelenti. "Három munkahely betöltésére kaptunk megbízást az agrárkereskedelmi divíziónktól tavaly. Egyetlen ilyen feladatkörrel másfél év alatt, százötven munkaórát töltöttünk, azonban a klasszikus toborzási módszereink nem hozták el a remélt eredményeket, még annak ellenére sem, hogy e korosztály számára fontos hívószavakat kommunikáltuk: mint csapatmunka, munkakörülmények, munka-magánélet egyensúlya, amit ráadásul munkavállalói elégedettségi vizsgálatok is kiemelkedő eredménnyel jelöltek. Ekkor újragondoltuk a kérdést, s marketing ügynökségünkkel, az Isobarral együtt megfogalmaztuk a megoldást: ahhoz, hogy ezt a korosztályt elérjük üzeneteinkkel, figyelembe kell vennünk a generáció megváltozott tartalom fogyasztási szokásait. Fontos felismerés volt az is, hogy a keresleti piacon a munkáltató márkává válik, a pozíció pedig termékké. Így született meg a toborzó videó ötlete" - mondta el a HR vezető.

"Szerettünk volna olyan fiatalokat felvenni, akik magabiztosan beszélnek angolul, képesek gyorsan tanulni, valamint proaktív személyiséggel rendelkeznek. És persze azt se bántuk volna, ha némiképp érdeklődnék az agrár világ iránt. Alapvetően a munkakör célja az, hogy olyan Tradereket neveljünk ki, akik képesek önállóan árazni agrár termékeket és a kereskedelmi feladatok is ellátni" - vette át a szót Lipcsei Kornélia, a Bunge Zrt. HR Business Partnere.

"Az ügynökségünk tapasztalataiból és a kutatási adatokból tudtuk, hogy a pályakezdő fiatalok eléréséhez személyesebb toborzási eszközt kell keresnünk. A leghatékonyabban a közösségi térben tudjuk elérni őket, s a videó erre a legalkalmasabb eszköz. A kutatási adatokból világossá vált, hogy mindent meg kell mutatnunk benne, ami az Y generáció számára fontos lehet a céggel és az adott munkakörrel kapcsolatosan, hiszen ez mind-mind döntő fontosságú. A sikerhez szükséges volt a megfelelő kommunikációs platformok kiválasztására is: a két fő média csatornánk a YouTube és a Facebook volt, de együttműködtünk tizenhat felsőoktatási intézmény hallgatói önkormányzatával is a videó terjesztésében" - tette hozzá Tőzsér Máté, az Isobar Budapest Content Marketing Producere.

Az elkészült toborzó videót 17 ezren tekintették meg Facebookon, 19 ezren YouTube-on, a végeredmény pedig kézzelfogható volt: mind a három munkavállalóját megtalálta a Bunge HR osztálya, méghozzá rövid időn belül. "Nagy fejtőrést okoz a vállalatoknak napjainkban a toborzás, azonban egyértelműen látható, hogy az Y, majd pedig a Z generáció (Az 1990-es évek végén vagy azután született emberek) esetében hatványozottan fontos, hogy kövessük a kommunikáció fejlődését. Ők ugyanis már az okostelefonok digitális világában szocializálódtak, így ezen a felületen kell a megfelelő időben, s megfelelő mondandóval eljuttatnunk az üzenetünket ahhoz, hogy azok célba érjenek. Az adott munkahelyeket pedig az ő ízlésüknek megfelelően kell vonzóvá tennünk, hiszen nem csak a tájékozódási attitűdök változnak, hanem a munkáltatóval szemben támasztott elvárások is" - zárta gondolatait Lajkó Erika.



*****

A legfrissebbek az Üzletfejlesztési és Üzleti innováció Portálon, a kkv-k innovációs portálján

Beruházási controlling - tanfolyam

Állami program indul a startupoknak

Divatba jön a környezettudatosság

Innováció, üzletfejlesztés, újdonság az autóiparban – A jövő digitális műhelyét nyitja meg a Škoda

Deloitte: erősödhet a startupok befektetői piaca


Ezeket ajánljuk az Üzletfejlesztési és Üzleti innováció Portálon – minden, ami kkv innováció

Létezik-e női innováció – és ha igen, miért nem?

Innovatív Ericsson - Élőben feliratozza a műsorokat a fejlesztése

Innovatívabb ország lett hazánk

Cerbona – innovatív termékfejlesztés


****
Publikáló: Üzletfejlesztés és Vállalkozásfejlesztés Portál –
a kkv innováció támogatója, dátum: 2016. 11.03., Forrás: mfor.hu



   
Cikk értékelése
Eredmény

Értékelések száma 0
Értékelés: