Főoldal  |    Letöltések
RSS
hirdetes






Üzletfejlesztés égen-földön
2008-02-12, 11.49:00

NyomtatásNyomtatás | PDF PDF

Itt van egy jó kis tipp, hogy az emelkedő költségek ellenére, hogyan érjünk el eredménynövekedést - természetesen üzletfejlesztéssel.

Üzleti fronton is erősít a British Airways

Egyszerre több kezdeményezéssel is igyekszik javítani piaci pozícióit a British Airways (BA) az üzleti szegmensben.

A társaság bejelentette, hogy egy éven belül napi két járatot indít a londoni Cityhez közeli repülőtérről New Yorkba, továbbá Nyugat-Európa nagyobb városaiból közvetlen észak-amerikai célpontokra viszi el főleg üzleti utasait. A BA egyúttal hamarosan befejezi új üzleti osztályának a telepítését az összes tengerentúli járaton.

Mindhárom intézkedés azt szolgálja, hogy megtartsa azokat az üzletembereket, akik közül sokan kipróbálták az amerikai székhelyű Eos, illetve a brit székhelyű Silverjet kifejezetten rájuk szabott szolgáltatását. E két társaság a közelmúltban indult, és kizárólag üzleti utasoknak alakított ki teret a brit főváros és New York között járó repülőgépek fedélzetén. Mindkettőnek jól jött egy ideig, hogy a közvetlen versenytárs Maxjet csődöt jelentett, a BA pedig hullámzó teljesítményt nyújtott.

A BA a párizsi Charles de Gaulle-ról és a brüsszeli Zaventem repülőtérről júniusban indítja első közvetlen észak-amerikai járatait. Ez forradalmi változás a cég életében, és vélhetően más, hagyományos üzleti modellt követő légitársaságot is hasonló lépésre sarkall. Új céget is alapít a BA erre a feladatra OpenSkies néven, flottája a kezdetekben kettő, de a tervek szerint 2009 végére már hat Boeing–757 típusú gépből áll majd.

Az új légitársaság első repülőgépe (egy Boeing–757-es) 82 utast szállíthat, az utasok pedig három osztály – az üzleti, a prémium turista- és a turistakabinok – kényelmét élvezhetik majd. „Ez az első fontos mérföldkő az amerikai és az európai polgári légi közlekedés liberalizációja felé vezető úton az elmúlt hatvan évben, amelynek eredményeként szabadon repülhetünk bármely amerikai és európai város között” – tette hozzá Willie Walsh, a BA vezérigazgatója.

A cég egyébként az üzemanyagköltségek harmadik negyedévben tapasztalható emelkedése ellenére is kiemelkedően jó nemzetközi és hazai eredményekkel zárta a pénzügyi év első kilenc hónapját. A magyarországi iroda szintén kiemelkedően jól szerepelt. Jelentősen (16 százalékkal) növelte nemcsak a Budapest–London útvonalra, de a tengerentúli desztinációkra eladott jegyekből és az online értékesítésből származó árbevételét is. Pontos pénzügyi adatot viszont nem közölt.

Az Üzletfejlesztési Portál kommentje:

Magyarországon is több légiforgalmi társaságnál és más, repülési üzlethez kapcsolódó cégnél található már üzletfejlesztési pozíció.

Kapcsolódó cikk
ünk

Kóstoló – hol is van üzletfejlesztés? >>>

Publikáló: Üzletfejlesztési Portál, dátum: 2008. 02. 12., Forrás: VGO


   
Cikk értékelése
Eredmény

Értékelések száma 0
Értékelés: