Főoldal  |    Letöltések
RSS
hirdetes






Kreatív interjú Schwarz Gáborral, a Ustream üzletfejlesztési és értékesítési vezetőjével
2011-10-24, 05.59:00

NyomtatásNyomtatás | PDF PDF

Tizenegy különböző időzónát állított be telefonján Schwarz Gábor (30), a Ustream üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, aki a kora reggeli futás előtt még elkapja az ausztrálokat, késő este pedig az amerikaiakkal zár, közben pedig szinte az egész világgal kapcsolatba lép. Készenléti ideje 18 óra, univerzális mondata az ASAP.



Kreatív interjú Schwarz Gáborral, a Ustream üzletfejlesztési és értékesítési vezetőjével

A Viasat3, a Penthouse és az Imige POS Media értékesítése után vállalkozásba fogtál, majd átléptél az online videószolgáltatással foglalkozó Ustreamhez. Nagyobb felelősség egy világszinten jelen lévő startupnál dolgozni?

Inkább más, mert felelősségem korábban is volt. A régi cégünk applikációfejlesztésekkel, Facebook- appokkal, implementációval foglalkozott, és elég sokat dolgoztam együtt reklámügynökségekkel és ügyfelekkel. Januárban kezdtem a Ustreamnél, azóta csak erre koncentrálok.

Hogy kerültél a Ustreamhez, és mire szerződtetek?

Egy fejvadász cég keresett meg, és legalább nyolc körben zajlott a felvételem. Azt szoktuk mondani, hogy az élő online streameléssel foglalkozó Ustream a „jövő tévéje”, ezen dolgozik az alapító Fehér Gyula és a közel százfős stáb. Úgy kell elképzelni, mint egy kábelcsomagot, aminek havi szinten 250 millió adása van, és te választod ki, hogy ezek közül mit szeretnél nézni. Ez lehet akár egy londoni dartsbajnokság, a Big Ben élőképe, egy koncert Japánban, vagy akár az – hd-ben –, hogy mi történik a NASA-nál. A Ustreamet már korábban is használtam, mert a családom és barátaim többfelé élnek a világban, és nekik közvetítettem például koncertet, ehhez pedig elég akár egy telefon is. Januárban kezdtem el itt dolgozni, az Egyesült Államok és Japán kivételével a „rest of the world” salese és üzletfejlesztése tartozik hozzám. Idén mi is streameltük a londoni királyi esküvőt és a monacói hercegi esküvőt megelőző Jean Michael Jarre-koncertet, továbbá fesztiválokat és nagy előadásokat is, és ezeken nagyon sokat dolgoztam.

Ilyenkor a helyszínen vagy?

Általában nem, de persze ki tudnék menni. Egyre többet utazom, aminek az egyik oka, hogy az itthoni piaci felkészültség csak mérsékelten jó, vagyis a hirdető egyelőre ott hirdet, amit ő maga néz – tehát marad a tévé, főleg a prime time. A piac nálunk más szakaszában van, ezért ugyanazzal a munkával külföldön sokkal nagyobb eredményeket lehet elérni ugyanazon idő alatt. Pedig ha Magyarországon a fejekben helyreállnak a dolgok, akkor ki lehet kerülni komoly tartalmakkal a világ elé. Itthon egyelőre nem tudják – vagy nem akarják tudni –, hogyan lehet ezt az egészet pénzzé tenni. Vannak persze olyan új generációs emberek, mint SP vagy Fluor Tomi – lehet őket szeretni vagy nem szeretni –, ők azok, akik zsigerből érzik, hogy miért és hogyan kell a rajongókkal kapcsolatot tartani. Amerikában is rájöttek már arra, hogy a saját közösség- és audienciaépítés nagyon fontos, belőlük lettek a Justin Bieberek.

Azért Magyarországról a nyelv miatt nehéz milliós látogatottságot elérni.

Igen, a magyar nyelv behatárol, de nemzetközi nyelve van a sportnak, a zenének vagy az állatos tartalmaknak.

Szinte az egész világgal kapcsolatban állsz, hogyan szervezed a munkaidődet?

Reggel hatkor kelek, és az ausztrálokkal, dél-ázsiaiakkal, indiaiakkal kezdek, utána elmegyek futni, és kábé kilencre beérek, este 10-kor pedig az amerikai pénzügyes, jogi, adminisztrációs kollégákkal zárok. A készenléti időm a sok, 18 óra, de telefonon keresztül bármikor tudok legalább annyit válaszolni, hogy megkaptam az emailt, és másnap visszatérek rá. Az „ASAP” az univerzális mondat.

Köztudott rólad, hogy mindig nagyon elegáns vagy. A munkád miatt, vagy eleve fontos számodra az elegancia?

Ezzel azt kérdezed, hogy „szarul áll a póló”? Magamtól választottam ezt a stílust, mindig is érdekelt, és ha tudok, foglalkozom vele. Egyetlen nyomtatott újságot olvasok, a GQ-t, amit mindig a bolhapiacon veszek meg egy bácsitól 700 forintért. Bolhapiacra egyébként a világ összes helyén kimegyek, imádok nézelődni és közben hallgatni a sztorikat.

****

Személyes - K&V


Mire szoktál ébredni?
Iphone - „forest+birds” csengőhang.

Melyik a kedvenc sorozatod?
Family Guy

Mivel lehet a legjobban munka közben motiválni?
Zene, inspiratív gondolatok, kreatív igények.

Melyik volt a legcikibb munkád eddig?
Már két perce ezen gondolkozom... vagy a lista nagy, vagy még nem jött el a legalja…

Sportoltál valamit komolyan?
Kosárlabda (komolyabban) és minden más, amit lehet hobbiszinten űzni.

Melyik a kedvenc kocsmád/kávézód?
Itthon? Fellini Római, Kazinczy utca, Boutique Bár.

Melyik a kedvenc boltod?
Iwantoneofthose.com, Thefancy.com

Mi lennél, ha lenne egy alternatív életed?
Ironman vagy Batman.

Sör vagy bor?
Roséfröccs

Mi a zsánered?
Kicsit bolond, kicsit művész, saját útját járó, inspiratív nő.

Microsoft vagy Apple?
Apple

Bonyolódnál munkahelyi szerelembe?
De!

Melyik a kedvenc márkád?
Legyen: európai tailor made.

Hogyan mutatnád be magad egy mondatban?
Imagine

Mi az, amit még mindenképp szeretnél elérni az életben?
100 százalék harmónia.

Hogyan képzeled el magad tíz év múlva?
Boldogan, ambíciózusan, kreatívan.

Kávé vagy tea?
Masala Chai.

Zenei stílus?
Nu swing, La musique de paris dernier, mashupok.

Álmaid munkahelye?
Köszönöm, remekül vagyok.

Ki az a három ma élő ember, akit vendégül látnál egy vacsorára?
Jól főzök, jöhet, aki akar.

****

Kapcsolódó Üzletfejlesztés és Üzleti innováció Portál cikk


Ez vár ránk - interjú a jövőkutatóval >>>


Üzleti innováció tanfolyam >>>


A munkavállalók a kreatív cégeket keresik >>>


Tokaji-Szamos innováció – közös termékfejlesztés >>>


Az üzletfejlesztés 2012-es magyarországi működési környezete >>>


Tesco üzletfejlesztés >>>


Philips: az üzleti innovációra fókuszálás jelenti a kiutat >>>


A boltok jövője, a jövő boltjai >>>


A Lipóti Pékséget választhatják Európa legjobb cégének >>>

****
Publikáló: Üzletfejlesztés, Üzleti innováció és Vállalkozásfejlesztési Portál, dátum: 2011. 10. 24., Forrás: Kreatív



   
Cikk értékelése
Eredmény

Értékelések száma 0
Értékelés: