Főoldal  |    Letöltések
RSS
hirdetes






Az üzleti innováció meghatározza a cég eredményességét
2014-06-21, 10.03:00

NyomtatásNyomtatás | PDF PDF

Az üzleti célú innováció és az üzletfejlesztés már napjainkban is a cégértéket meghatározó tényező - és a közeli jövőben pedig még inkább az lesz. A cégek egyre inkább olyan partnereket fognak választani, amelyek tudatosan vizsgálják a közelebbi és távolabbi jövő üzletét és ennek alapján létrehozott termékeikkel, szolgáltatásaikkal képesek mások számára is csökkenteni a bizonytalan környezetből fakadó kockázatokat.



Az üzleti innováció meghatározza a cég eredményességét

Az üzleti célú innováció és az üzletfejlesztés már napjainkban is a cégértéket meghatározó tényező - és a közeli jövőben pedig még inkább az lesz. A cégek egyre inkább olyan partnereket fognak választani, amelyek tudatosan vizsgálják a közelebbi és távolabbi jövő üzletét és ennek alapján létrehozott termékeikkel, szolgáltatásaikkal képesek mások számára is csökkenteni a bizonytalan környezetből fakadó kockázatokat. A cégek saját eredményessége vagy túlélése ezentúl attól is függ, hogy partnereik mennyire tekintenek tudatosan előre a jövő üzletébe.

Az Üzletfejlesztési Díj pályázati kiírása letölthető az Üzletfejlesztési Portálról: Üzletfejlesztési Díj >>>

Partnerei, ügyfelei, vevői számára ezért hamarosan mindenki Innovációs Jelentést fog kibocsátani. Ebben a jelentésben a szervezetek megmutatják, hogy ők készülnek az eljövendő üzleti újdonságaira és ezáltal képesek partnereik kockázatait is csökkenteni.

Az Innovációs Riportokat külső, független auditorok készítik és hitelesítik. Ezek azok, akik hitelesen ki tudják mutatni a szervezetek innovációs eredményességét, illetve hogy ez milyen hatással van a bevételükre, üzleti eredményeikre.

Ez a felmérés, átvilágítás az Üzleti innovációs Audit.

Az Üzleti innovációs Audit

A vállalatok üzleti célú innovációinak, innovációs képességeinek, az eredményre gyakorolt hatásának bemutatására Magyarországon is elindult az Innovációs Jelentések kibocsátása. Nálunk az egyik legismertebb Audit az Üzletfejlesztési Díj pályázatához kapcsolódik. Erre az átvilágításra jelenleg a pályázat keretében kerül sor, de hamarosan önállóan is elérhető lesz.

Ez az Audit is egy Innovációs Jelentés kibocsátásával zárul, amelyet a cég azonnal felhasználhat kommunikációjában - függetlenül az Üzletfejlesztési Díjra benyújtott pályázatának eredményétől.

Amennyiben a vizsgált cég megfelel a szigorú követelményeknek, megkapja és használhatja az Innovatív Vállalkozás 2014 címet (a díjra történő pályázatának eredményétől függetlenül) - illetve az Audit eredményeként kialakuló szintnek, a Michelin-értékeléshez hasonló módon meghatározott egy, két vagy három csillagot.

Innovatív cégek csillagai

A kialakult üzleti innovációs eljárás értékelésébenz először egy százalékos értéken gondolkodtak a megalkotók, de ez a megoldás elvonta volna a figyelmet a lényegről: már egy egyszázalékos eltérés esetén is az "innovatívabb vagyok" vagy "én miért nem vagyok annyira innovatív" kérdésre helyeződött volna a hangsúly. Ezért aztán végül a legjobb éttermeknél használatos csillagok mintájára kerülnek jelölésre az egyes innovatív vállalatok.

Léteznek ugyan különbségek az üzleti újdonságokat létrehozó szervezetek között, de ezek nem egy vagy két százalékon múlnak. Ebben a rendszerben minden kétcsillagos innovatív vállalkozás pontosan tudja, hogy hogyan alakult ki a végső eredmény, de az üzleti innovációs képességen belüli tényezők a saját szervezeti kultúra saját fejlődés eredménye, amely minden vállalkozásnál egyéniek, így eltérőek.

Három csillagot kap az innovatív magyar cég - Üzleti innovációs Jelentés az elvégzett Innovációs Audit alapján

A cég a megalakulásától fogva kiemelt figyelmet fordít az innovációra. Az úgynevezett válság ellenére csak saját tőkéből, illetve pályázati pénzekből oldja meg a kutatás-fejlesztést.

Szervezetten és tudatosan keresi az új ötleteket, bevált mechanizmus támogatja azok termékké, szolgáltatássá konvertálását. A munkatársak számára akár munkaköri leírások szintjéig megjelenik az ötletelés, az újdonságok kialakításában való közreműködés. Ezt elismerik, anyagilag és erkölcsileg is.

A menedzsment döntési mechanizmusa jónak látszik, gyorsan és határozottan reagálnak. A kommercializációt kiemelkedő marketingmunka támogatja. A cég kész és képes a piaci körülmények megváltozásából adódó lehetőségeket kezelni. Ez egyfelől jelenti egy új szervezeti meghatározást (a tevékenység definíció változása megnyitotta a piaci lehetőségeket), a szervezeti működés (mátrix) átalakítását, másrészt a szervezeti kultúra megváltoztatását (mivel ez nem egy rövid időszak eredménye, ebben a vonatkozásban csak az elindítást konstatálhattuk). A vállalati erőforrások hatékony kezelését informatikailag is meg kívánják támogatni, az új struktúrának megfelelő vállalatirányítási rendszerrel.

A kutatásoknak, innovációnak nemcsak a tudományos sikerét keresik, hanem a pénzügyi vonatkozásai (a szervezet és tulajdonosi profitelvárások) is kiemelten fontosak. A fejlesztések vonatkozásában képesek a leállításról is dönteni.

A cég széleskörű külső kapcsolatrendszerben (kiemelt ügyfelek, partneri cégek, szakmai szervezetek stb.) tartja kezét a számára fontos piacok ütőerén, szerzi meg az ötleteket, illetve olyan tudást, amellyel alkotó módon egészíti ki saját meglevő képességeit.

Belső kommunikációjában megjelenik a tudásmegosztás, illetve a munkatársi teljesítmények közvetítése, elismerése (vállalati események, rendezvények, belső portál, hírlevél).

Nagyon fontos, hogy a szervezetben szorosan együtt van az üzleti újdonságok kialakítása és azok kommercializációja.

Az Üzleti innovációs Audit alapján a cég innovációs tevékenységét az auditor három csillaggal ismeri el, amely alapján jogosult az Innovatív Vállalkozás cím használatára is.

Az Üzletfejlesztési Díj pályázati kiírása letölthető az Üzletfejlesztési Portálról:
Üzletfejlesztési Díj >>>


****


A legfrissebbek az Üzletfejlesztési és Üzleti innováció Portálon, a kkv-k innovációs oldalán

Tartalomelemzés, üzletfejlesztés

UPC termékfejlesztés

Eladás helyett a felvásárlást választotta a Qualysoft

Coca Cola üzletfejlesztés: a fiatalokért zöldül

Startup hír: rakétaként száguld a kajás panda


Ez is érdekelheti az Üzletfejlesztési és Üzleti innováció Portálon – minden, ami kkv innováció

Az üzleti innováció meghatározza a cég eredményességét

Mire kell figyelmi a startupoknak Magyarországon?

Debütált a legújabb hazai startup

Versenyre hívják a magyar startupokat

Magyar startupok New Yorkban!


****
Publikáló: Üzletfejlesztés és Vállalkozásfejlesztés Portál –
a kkv innováció támogatója, dátum: 2014. 06. 21., Forrás: Üzleti innováció, kkv innováció



   
Cikk értékelése
Eredmény

Értékelések száma 0
Értékelés: